Ironman 70.3

Droga na Ironman 70.3 – historia Marcina

Jako doktor spotykam się na co dzień z bardzo różnymi przypadkami, zarówno w sferze ludzkiej jak i medycznej. Szczególną satysfakcję daje mi współpraca (tak to często nazywam) z pacjentami, którzy nie tylko wracają do pełnej sprawności, ale są w stanie dzięki niezłomności ducha i wsparciu osiągać prawdziwie imponujące wyniki.

złamania osteoporotyczne

Złamania osteoporotyczne

Słowo „osteoporoza” funkcjonuje w świadomości pacjentów dzięki reklamom w telewizji i gazetach. Wiemy, że jest to choroba kości, że musimy jeść jogurty, pić mleko lub przyjmować suplementy z witaminą D, by mieć zdrowe kości. Ale czym jest właściwie osteoporoza i złamania osteoporotyczne? Jak im przeciwdziałać?

domowy izotonik

Domowy izotonik – Wasze przepisy!

Pogoda za oknem sprzyja bieganiu. Po treningu obowiązkowo trzeba się nawodnić – bez względu na temperaturę otoczenia. W poprzednim artykule opisałem czym są izotoniki i przedstawiłem kilka moich ulubionych przepisów na zdrową wersję tego napoju. Poprosiłem również Was o nadesłanie przepisów na domowy izotonik. Nie spodziewałem się takiego odzewu! Jesteście naprawdę pomysłowi 😊

5 zasad treningu, które każdy musi znać

Gdy rozpoczynamy naszą przygodę z bieganiem, apetyt rośnie w miarę jedzenia. Przekraczając linię mety pierwszego biegu, mamy już ambicję na poprawienie czasu w kolejnym. Aby faktycznie zobaczyć efekty i nie nabawić się przy tym kontuzji, potrzebujemy planu treningowego. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady treningu – nie tylko biegowego.

domowy izotonik

Ulga w ciepłe dni – 3 przepisy na domowy izotonik

Niezależnie od pory roku, bardzo ważnym elementem treningu jest odpowiednie nawodnienie. Podczas letnich aktywności powinniśmy pić 100 ml wody co 20 minut – niewiele, ale często. Dobrym sposobem na ugaszenie pragnienia i uzupełnienie elektrolitów jest domowy izotonik.

przegrzanie organizmu

Przegrzanie organizmu – 8 znaków ostrzegawczych!

Gdy termometr wskazuje ponad 30 stopni Celsjusza ciężko nam funkcjonować, jednak motywowani poczuciem obowiązku wychodzimy na trening. Nie zdajemy sobie sprawy, że takie postępowanie niesie za sobą wiele zagrożeń. Jednym z nich jest przegrzanie organizmu, czyli wyczerpanie cieplne.

jak zacząć biegać

Jak zacząć biegać po 40-stce?

Moi pacjenci często pytają – jak zacząć biegać? Zazwyczaj przebyta operacja jest momentem aktywizującym chęci do zmiany stylu życia. Moja odpowiedź jest taka: jedynym antidotum na procesy starzenia i choroby cywilizacyjne jest ruch, a jego najprostszą formą jest bieganie.

jak wybrać buty do biegania

4 wskazówki, jak wybrać buty do biegania

Bieganie to bardzo ekonomiczna dyscyplina. Nie trzeba kupować drogiego sprzętu ani stroju. Warto jednak zastanowić się nad najistotniejszym elementem uposażenia biegacza – butami. Zatem jak wybrać buty do biegania?